Menu
Sevgili Aileler,
İçinde bulunduğumuz pandemi sürecinde çocuklarımızın eğitim rutinleri değişti ve uzaktan eğitim sistemine dahil oldular. Şimdi ise bu süreci kademeli olarak uzaktan ve yüz yüze eğitim olarak gerçekleştirecekler. Çocukların değişen eğitim rutinleri şimdi kademeli olarak normal rutinine doğru değişmeye başladı.
Çocuklar bu süreci nasıl geçirdi? Her zaman dediğim gibi “Her çocuk özel ve biriciktir.” Uzaktan eğitim sürecine her çocuk aynı seviyede uyum sağlayamadı. Bazı çocuklar bu sürece çok kolay uyum sağlarken bazı çocuklar uyum konusunda çok zorlandı. Bazı uzmanlar kimi üstün yetenekli ya da utangaçlık, sosyal fobi, hiperaktivite gösteren öğrencilerin bu sürece daha kolay uyum sağladıklarını söylerken kimi öğrencinin akran etkileşimine dayalı öğrenme gerçekleştirdikleri için akranlarına ihtiyaç duydukları, motive olmak için sınıf ortamını istediklerini ve evde dikkatinin dağılması nedeniyle uyum sağlamada zorluk yaşadıklarını söyledi.
Çocukların uzaktan eğitim sürecinde konuyu anlamamaları, verilen ödevi unutmaları ya da yapamamaları, sisteme geç bağlanmaları çocukları kaygıya sokabiliyordu. Bu durumda büyük yük ailelere düşüyordu. Aileler gerek öğretmenleriyle gerek sınıftaki diğer velilerle iletişime giriyor ya da dersleri kendileri ekran başından takip ediyorlardı. Şimdi ise bu sorumluluk okulların açılmasıyla tekrar çocukların olacak. Çocuklar anlamadıkları bir konuyu öğretmenlerine rahatça sorup cevap alabilecekler, verilen ödevleri not alarak gerçekleştirebilecekler ya da sistemsel olarak herhangi bir kaygıya kapılmadan zil çaldığında kapıyı kapatıp sıralarına oturarak derse dahil olabilecekler.
Uzaktan eğitimde “Ders arası verildi ve ben ne yapacağım?“ sorusu çocukların kendilerine sorduğu bir soruydu ve yanıtını hemen televizyon karşısında alıyorlardı. Molalarında televizyon ya da tabletle vakit geçiren çocuklar artık okullarında arkadaşlarıyla iletişim halinde olacak, oyunlar oynayacak, sohbet edecek ya da okulda küçük bir gezintiye çıkacaklar.
Çocuklar evde harcayamadıkları fazla enerjilerini, duygusal boşaltımlarını, sosyalliklerini arkadaşlarıyla birlikte paylaşarak giderecekler.
Okulların hiç açılmayacak olma korkusu bu süreçte çocuklarda giderilecek. Okullarını, sınıflarını, arkadaşlarını ve öğretmenlerini özleyen çocuklar belirli günlerde tekrar eski sıcak yuvalarına ve okullarına geri dönecekler.
Ebeveynlerde yaşanan öğretmen – aile rolleri ise bir nebze eski düzenine dönecek. Çocuklar okuldayken artık aileler de aile olduklarını hatırlayacaklar. Çünkü uzaktan eğitim sürecinde çocukların akademik ve sosyal yaşantılarını takip eden aileler kendi rollerinden çok öğretmenlik rolünü benimsemişlerdi. Ama unutulmamalıdır ki ailenin de öğretmenin rolü de farklıdır. Önemli olan uzaktan eğitim sürecinde ailelerin çocuklarına sevgiyle yaklaşıp okul sorumluluğunu çocuğa hatırlatmaktır.
Çocuk Gelişim Uzmanı
Sebahattin Doğru
Lokman Hekim Akay Hastanesi