Yaşlandıkça Oluşan Kalp Hastalıklarını Durdurmanın 7 YoluLokman Hekim Hastaneler Grubu Oluşturuldu: 2017-01-12 06:54:01
Görüntü Sayısı: 1062

Yaşlandıkça Oluşan Kalp Hastalıklarını Durdurmanın 7 Yolu

“Yaşlanan insanlarda görülen çoğu kalp ve damar hastalıklarının sebebi tek başına yaşın ilerlemesi değil yaşlandıkça ortaya çıkan diğer hastalıkların bunları etkilemesidir,” Etlik Hastanesi, kariyoloji uzmanı Dr. Şahin Mürsel böyle söylemektedir.

Yaşlandıkça Oluşan Kalp Hastalıklarını Durdurmanın 7 Yolu

Örneğin, yaşlanmak sizi kalbiniz için risk faktörü oluşturan yüksek tansiyon rahatsızlığına uygun hale getirebilmektedir. Yani tansiyonunuzu düşük tutmak, 60’lı 70’li ve hatta 80’li ve daha ileriki yaşlarda kalp hastalığına sahip olma riskinizi azaltır.

Yaşlandıkça kalp hastalığına sahip olmayı önlemek için yaşam tarzınızda yapabileceğiniz birçok değişiklik vardır. Dr. Mürsel’nun şunları önermektedir:

1. Aktif olun

Vücudunuzun kalbinize düzenli olarak pompaladığı oksijenin miktarı yaşlandığınız süre içerisinde düşüşe geçmektedir, bu nedenle düzenli olarak egzersiz yapmak büyük önem taşımaktadır. Ve Dr. Mürsel bir egzersiz programına başlamak için hiçbir zaman geç olmadığını söylemektedir.

Egzersizin yaşlandıkça değişen;

  • Kilo ve tansiyon
  • Stres
  • Kalp performansı

ile başa çıkmak için harika bir yol olduğunu söylemektedir.

Eğer egzersiz yapmanızı zorlaştıran, kas ve iskelet sisteminizi etkileyen kronik bir rahatsızlığınız varsa, egzersiz programınızın size uygun hale getirilmesine ihtiyaç duyabilirsiniz. Ama Dr. Mürsel basit bir yürüyüş programının bile kalp sağlığınızı iyileştirmeye büyük bir katkı sağlayacağını söylemektedir.

Böyle durumlarda yaşlılar için özel olarak düzenlenmiş programlara veya belki de su ile yapılan egzersiz programlarına bakmalısınız. Ve ne çeşit bir egzersiz programına başlamayı düşünüyorsanız düşünün doktorunuzla konuşup egzersiz yapmak için yeterince sağlıklı olduğunuzdan emin olmalısınız.

2. Dengeli beslenin

Kimse “diyet” kelimesini duymak istemez. Ama özellikle sizin yaşınızda kalp dostu bir diyet çok önemlidir.

Bu tüm favori yiyeceklerini yemeyi bırakacağınız anlamına gelmemektedir. Trans yağlardan uzak durun ve doymuş yağ, tuz ve rafine şeker içeren yiyeceklere bir sınır koyun. Ve Akdeniz diyetinden somon, meyve, fındık ve zeytinyağı gibi kalp dostu yiyecekler ekleyin.

3. Sigarayı bırakın

Bu zor olanı, sigaralar oldukça bağımlılık yapıcıdır. Ama imkansız değildir ve eğer yaşlanınca kalbinizi korumak istiyorsanız kesin yapmanız gereklidir.

Sigara ateroskleroza neden olan en büyük faktördür (arterlerde plaka oluşumuna neden olan bir hastalık). Bu plaka kalp ve diğer organlara giden kan akışını engelleyerek kalp krizine sebep olmaktadır.

Eğer geçmişte sigarayı bırakmaya çalışıp başarısız olduysanız cesaretiniz kırılmasın. Çoğu insan sigarayı bırakmaya çalışmış fakat ilk denemelerinde başarılı olamamışlardır. Ve iyi haber, sigarayı bırakarak sağlığınızı iyileştirmek için hiçbir zaman geç değildir.

Ne kadar zor gözükürse gözüksün, bunu tek başınıza yapmak zorunda olmadığınızı unutmayın. Kullanabileceğiniz birçok yardımcı kaynak vardır; bu yüzden doktorunuzla iletişime geçin ve sigarayı bırakma planınız için yardım isteyin.

4. Kilo verin

Zor olan diğer bir konu. Ama size eskisinden daha çok yiyecek yedirerek yine de zayıflamanızı sağlayan bir yöntem var. Sağlıksız olan tüm yiyeceklere bir kısıtlama getirmeye konsantre olmak yerine size iyi gelecek yiyeceklerden daha çok yemeye dikkat edin (örneğin, her gün beş ile yedi arası sebze ve meyve yemeyi hedefleyin).

Eğer bunu yaparsanız, kendinizi sağlıksız yiyeceklere istemsiz olarak sınırlama getirirken bulabilirsiniz. O yüzden onları özlemezsiniz bile.

5. Kronik hastalıkları veya durumları kontrol ettirin

Diyabet, yüksek tansiyon, yüksek kolestrol ve obezite gibi hastalıklar kontrol altında tutulmadığında kalp hastalığı oluşumuna sebep olur. Bu yüzden eğer kalbinizi etkileyecek kronik bir rahatsızlığınız varsa doktorunuzun verdiği tedaviye uyduğunuzdan emin olun.

6. Taramalarınızı düzenli yaptırın

Düzenli taramalar ve muayeneler; kalp rahatsızlıklarını, kalp krizi veya felç geçirmeden önce tespit etmenize yardımcı olur.

“Genel anlamda önleyici taramalara erken yaşta başlanıp, yaş ilerledikçe devam edilmelidir,” diyor Dr. Mürsel. Özellikle kontrol altında tutmak için düzenli olarak ilaç kullandığınız bir kronik rahatsızlığınız varsa, doktorunuza ne sıklıkla tansiyon, şeker, kan sayımı ve kolestrol testlerini yaptırmanız gerektiğini danışın.

7. Vücudunuzu dinleyin

Bu gibi belirtileri bile görmezden gelmeyin:

  • Nefes darlığı
  • Bacağın şişmesi
  • Göğüste ağrı veya rahatsızlık
  • Sebepsiz halsizlik
  • Egzersiz toleransınızdaki ani değişiklik
  • Kalp çarpıntısı
  • Akıl karışıklığı
  • Baş dönmesi

Bu semptomlar sadece yaşlanmanın sonucu olmayabilir. “Bunlar bir doktor tarafından kontrol edilmelidir.” diyor Dr. Mürsel.

Bu yüzden şimdiden harekete geçin ve altın yıllarınızda oturmak zorunda kalmayın. Bu yedi öneri kalbinizi sağlıklı tutmanıza büyük ölçüde yardımcı olacak ve bu yıllarınızdan en iyi şekilde verim almanızı sağlayacaktır.


Bu yazı Lokman Hekim Hastaneler Grubu tarafından yazıldı ve 1062 kere izlendi.


Yorumlar

Yükleniyor...


İlgili Makaleler