Kalp Hastalıklarından Korunma YollarıLokman Hekim Hastaneler Grubu Oluşturuldu: 2017-01-12 06:52:00
Görüntü Sayısı: 1146

Kalp Hastalıklarından Korunma Yolları

Kontrol edilebilir risk faktörlerine dikkat etmek kalp rahatsızlığı oluşum riskini azaltmada büyük rol oynar. “Ailenizde kalp hastalığı olan kimse olmasa bile, kalp dostu bir yaşam tarzına sahip olmanız son derece önemlidir,” diyor kardiyolog Prof. Dr. Derviş Oral. Peki kalp dostu yaşam tarzı nedir? İşte edinebileceğiniz birkaç alışkanlık.

Kalp Hastalıklarından Korunma Yolları

1. Düşük doymuş yağ, kolestrol ve sodyum içeren diyetler uygulayın.

Uzak durmanız veya az miktarda yemeniz gereken yiyeceklerin hangileri olduğunu anlamanıza yardımcı olması açısından yiyecek etiketlerini okumaya zaman ayırın.

Doymuş yağlar yemeklerde ve hayvan ürünlerinde bulunmaktadır. Bunlara et, süt, yağ ve yumurta da dahildir.

Kırımızı et tüketiminizi sınırlayın, yağsız tavuk ve hindi eti tercih edin ve soya proteini, somon, tuna, sardunya gibi omega 3 yağ asidi içeren balık türlerini yemeye özen gösterin, diyor Dr. Oral.

Hazır yemeklerde ise trans yağ ve hidrojenize edilmiş bitki yağları içeren gıdalardan uzak durun.

Kolestrolünüzü düşürmeye yardımcı olacak bir diğer yol ise meyve, sebze ve tam tahıllı gıdalar tüketerek lifli yiyecek tüketiminizi arttırmaktır.

Soydum tüketimine de dikkat etmelisiniz. Sodyum et, yumurta ve ekmek gibi birçok işlenmiş yiyecekte bulunmaktadır. Her gün yaklaşık 2 gram sodyum (1,5 çay kaşığı) tüketmeye özen gösterin.

2. Kalp ritminizi arttırmak için günde 30 dakika egzersiz yapın

Egzersizi günlük bir rutin haline getirin. Yaşam tarzınıza uyan ve zaman ayırabileceğiniz bir aktivite keşfedin.

İyi haber ise 30 dakika egzersizin hepsini bir anda tamamlamanıza gerek yok, diyor Dr. Oral. Bunu üç kere 10 dakikalık (veya iki kere 15 dakikalık) şeklinde yapmanız da kalp ritminizi arttırmaya yardımcı olacaktır. Örneğin, günde 2-3 kere az ve tempolu yürüyüş yapabilirsiniz.

3. Sigara içiyorsanız, bırakın.

Sigara içmek, kalp rahatsızlığını tetikleyen en büyük etkenlerden biridir. Sigara içenlerin içmeyenlere oranla koroner arter hastalığından ölme riski %70 daha fazladır, diyor Dr. Oral.

İnanılmaz gerçek: Sigarayı bıraktığınızda kalbiniz kendini yenilemeye ve iyileştirmeye başlayacaktır.

Ayrıca, pasif içici olmaktan elinizden geldiği kadarıyla kaçının.

4. Tansiyon ve kolestrolünüzü normal seviyede tutun.

Eğer yukarıda bahsedilen maddelerin hepsine uyarsanız, tansiyon ve kolestrol seviyeleriniz sağlıklı bir seviyede olacaktır.

İyi bir tansiyon ölçüsü yaklaşık 120/ 80 mm Hg’dir. İdeal kolestrol seviyeniz ise taşıdığınız diğer risk faktörlerine göre farklılık gösterecektir, diyor Dr. Oral.

Kolestrol ve tansiyonunuzu kontrol altında tutmak için ölçümlerinizi düzenli yaptırın ve doktorunuzun verdiği ilaçları düzenli olarak kullanın.

5. Stresten uzak durun

Kalp sağlığınızı korumak için stres seviyenizi kontrol altında tutmanız önemlidir, diyor Dr. Oral. Çoğu gün stresli hissediyorsanız bunu göz ardı etmeyin.

Stresi azaltmanın birden çok yolu vardır. Müzik dinleyebilirsiniz, aileniz veya arkadaşlarınızla yürüyüşe çıkabilirsiniz veya meditasyon yapabilirsiniz. Her ne yaparsanız yapın size olumlu etkisi olanı seçmelisiniz.

Ayrıca gülmek de kan akışını rahatlatır ve stresi azaltır bu yüzden bazı şeyleri önemsememeye ve onlarla alay etmeyi deneyin.

Stresi uzun vadede azaltmanın bir diğer yolu ise konuşabileceğiniz, anlaşabileceğiniz iş arkadaşları edinmektir.

Sonuç olarak, ailenize ve işinize ayrı ayrı zamanlar ayırın. Bu mucizeler yaratacaktır.


Bu yazı Lokman Hekim Hastaneler Grubu tarafından yazıldı ve 1146 kere izlendi.


Yorumlar

Yükleniyor...


İlgili Makaleler