Ramazanda Uyku Saatini Öne Çekin Rahat EdinLokman Hekim Hastaneler Grubu Oluşturuldu: 2017-01-09 08:07:48
Görüntü Sayısı: 910

Ramazanda Uyku Saatini Öne Çekin Rahat Edin

Ramazan ayında sahura kalkmak ve yemek alışkanlıklarının değişmesinin uyku düzenininizi bozabilir. Ramazanda uyku saatlerinin öne çekilmesi oruç tutan kişileri rahat ettirecektir.

Ramazanda Uyku Saatini Öne Çekin Rahat Edin

Ramazan boyunca uyku süresinin kısalacağı için fazla içilen sigara uyku kalitesini bozacaktır. Uyuma güçlüğü çekenlerin yatak odalarında televizyon bulundurmamaları, sıcak olmayan ve karanlık ortamları tercih etmeleri gerekir. Uykuya geçiş süresini makul sınırlara indirmeye çalışmakta da fayda var.

Yemek düzeni de uykuyu etkiler, iftar ve sahurda tıka basa yemek, uyku düzenini ve genel sağlığı olumsuz etkilemektedir. Özellikle iftarda aşırı yemek yenilmesi mide ve bağırsak sisteminin aşırı yüklenmesine, karında basınç artışına, akciğer ve kalpte sıkışmaya neden olabilir. Bu da sağlıklı uykuya engel olur.

YEMEKTEN HEMEN SONRA UYUMAYIN

Uykudan önce hafif egzersiz yapılması ve ılık duş alınması faydalı olabileceği gibi iftardan veya sahurdan hemen sonra yatmak ciddi sorunlara yol açabilir. Çok yağlı gıdalar tüketilmemelidir. Lokmalar iyice çiğnenerek yutulursa hazım kolaylaşacak ve şişkinlik ortaya çıkmayacaktır. Bu da uykuya geçişte sorun çıkmasını önleyecektir.

Aşırı çay tüketimi idrar söktürücü etki de yapacağından sıvı ve elektrolit kaybına sebep olabileceği gibi sık idrara çıkma isteği uykuyu da bölecektir. Sigara mümkünse içilmemelidir. Oruç süresince sigara içmeden durabilme iradesi, bu alışkanlığı terk etmek için fırsat olarak değerlendirilebilir.Fazla içilen sigara, uyku kalitesini bozar.

Op. Dr. Mansur SEZGİNER

13.06.2016


Bu yazı Lokman Hekim Hastaneler Grubu tarafından yazıldı ve 910 kere izlendi.


Yorumlar

Yükleniyor...


İlgili Makaleler