Bayram İçin Sağlıklı TüyolarLokman Hekim Hastaneler Grubu Oluşturuldu: 2017-01-06 12:13:35
Görüntü Sayısı: 1490

Bayram İçin Sağlıklı Tüyolar

Ramazan bayramı midemiz için de bayram anlamına gelmez. 17 saatlik açlık sürelerinden sonra vücuda alınacak yiyeceklerin hem porsiyonları hem de çeşitleri bu dönemde oldukça önemli.

Bayram İçin Sağlıklı Tüyolar

Orucun bitmesiyle bayramda göz açlığı, doyumsuzluk hissi daha çok olur. Özellikle bayram ziyaretlerinde tüketilen şerbetli, hamurlu tatlılar ile şeker tüketimi ve kronik hastalık riskleri artar. Yapılan ikramlara hayır demek çok zor evet ama ‘daha sonra alayım’ gibi geçiştirici cümlelerle ısrarcı ev sahiplerine karşı önlem alınabilir.

Bu sınavdan başarıyla çıkmanız için işte size birkaç tüyo...

UYANIR UYANMAZ SU İÇİN

Uyanır uyanmaz ve yatmadan önce 2'şer bardak su içilmesi metabolizmayı hızlandırırken, fazla besin tüketiminin de önüne geçer. Sıvı alımına katkı sağlayan en önemli diğer içecek ayrandır. Maden suyu ile birlikte tüketildiğinde kaybedilen sıvının yerine konmasına yardımcı olur. Bu sebeple güneş ışığının en dik geldiği en sıcak saatlerde içilebilir. Kefir, cacık, şekersiz limonata ve şekersiz komposto da tercih edilebilir.

KAHVALTI ÖNCESİ YÜRÜYÜŞ

Bayramı tatilde geçirecek olanlar uyandıktan sonra kumsalda, koşu bandında 40 dakika yürüyüş, gün içinde 2 kez birer saat yüzme gibi aktiviteler yapabilirler. Tatilde yapılan bu aktiviteler kaçamak besinleri yakma konusunda oldukça yararlıdır. Bayram tatilini aile ziyaretleri ve evde dinlenerek geçirecek olan kişilerin de yine aldığı fazla kalorileri yakmak için aile ziyaretlerine giderken yapacakları yürüyüşler bu konuda etkili olabilir.

KAHVALTIYA DİKKAT!

Ramazan boyunca en çok özlenen öğündür kahvaltı. Bayramların vazgeçilmez ritüeli olan kahvaltıda doğru seçimler yapmak adaptasyon sürecindeki metabolizma için de çok önemlidir. Sofralarda peynir çeşitleri, bol salatalık, domates gibi söğüş sebzeler, süt, kahvaltılık gevrek, haşlanmış yumurta, tam tahıllı ekmek, kepekli ve az yağlı simit, ızgara sebze tabağı bulunması fazla kalori alımının önüne geçer.

HER ÖĞÜNE SALATA EKLEYİN

Kabızlık, bayram ve tatil gibi dönemlerde çoğunlukla yaşanan şikayetlerdendir. Hava, yer değişikliği gibi nedenlerden kaynaklanabildiği gibi öğün düzeninin değişmesi, yiyecek ve içeceklerin farklılaşması, su ve sebze-meyve tüketiminin azalması da bu şikayetlere sebep olabilir. Özellikle her öğünde 1 kaşık yağ eklenmiş salata tüketmek bu şikayetleri azaltabilmektedir.

TATLI TABAĞINIZI PAYLAŞIN

Mümkün olduğunca yağda kızarmış, şerbetli tatlılardan özellikle yaz aylarına denk gelen tatil ve bayramlarda kaçınmak gerekir. Tatlı tüketimi için en uygun saat dilimi öğleden sonra 15.00-17.00 arası olduğu gibi gelen misafirlere ve ailenize meyve salataları, light dondurmalı meyve tatlıları veya light sütlü tatlılar ikram ederek onlara büyük bir iyilik yapabilirsiniz.

METABOLİZMANIZI ADAPTE EDİN

Ramazan boyunca iftar, sahur ve gece atıştırmalıkları şeklinde iki-üç öğün tükettiniz. Şimdi az az ve sık sık yiyerek metabolizmanızı yeniden altı öğüne adapte etmelisiniz. Bu durumda bayramı yemek festivali olarak düşünmek yerine, yavaş geçişlerle adaptasyon diyeti olarak değerlendirmelisiniz.

Dyt. Ayşegül ÖZTÜRK

25 Temmuz 2014


Bu yazı Lokman Hekim Hastaneler Grubu tarafından yazıldı ve 1490 kere izlendi.


Yorumlar

Yükleniyor...


İlgili Makaleler