Evlilik Hazırlığındaki Kadınlara TavsiyelerLokman Hekim Hastaneler Grubu Oluşturuldu: 2017-01-06 11:16:44
Görüntü Sayısı: 694

Evlilik Hazırlığındaki Kadınlara Tavsiyeler

Düğün günü gelinliklerin fermuarının kapanmaması gibi bir sorunla karşılaşmamak ve dinç olabilmek için zencefili ve maydonozlu su tüketmeye özen gösterilmelidir bu sayede düğün gününün yoğunluğu ile vücutta oluşacak şişlik ve ödemlerin önüne geçilebilir.


Evlilik Hazırlığındaki Kadınlara Tavsiyeler

SPOR YAP DÜĞÜN STRESİNDEN KURTUL

Evlilik hazırlıklarının olduğu dönem en stresli dönem olarak tarif edilen dönemdir. Bu dönemde spor yaparak stresten uzaklaşalabilirsiniz. Açık havada en az 45 dakikalık yürüyüşler vücudunuzdaki endorfin hormonu salgısını artırıp stresi baskılayacaktır. Spor, cildin daha fazla oksijen almasını ve daha genç görünmenizi sağlayacaktır.

DOĞRU BESİN ENERJİNİZİ YÜKSELTİR

Düğün günü düşük bir enerjide olmak, vücudunuzun şiş ve ödemli olması, gelinliğin fermuarının kapanmaması gibi sorunlarla karşılaşmamak sizin elinizde. Gelinlerin sağlıklı ve doğru beslenerek bu özel güne hazırlanması gerekir. Pek çok gelin adayının nikah günü gelinliklerinin üzerlerine tam oturmamasından endişe eder, bunun sebebi düğün günü oluşan fazla ödemdir. Çözümü de öncelikli olarak bol bol su tüketmektir. Buna ek olarak zencefilli ve maydonozlu su tüketimi de fazla ödeminizin atılmasına yardımcı olacaktır.

Düğün günü yaklaşırken gelin adaylarının dikkat etmesi gerekenleri ise şöyle sıralayabiliriz:✓ Azar azar, sık sık beslenin

✓ Şeker ve şekerli yiyeceklerden uzak durum

✓ Pirinç, makarna, hamur işleri, pasta, börek, çikolata ve şekerleme yemeyin

✓ Hazır meyve suları veya taze sıkılmış meyve suyu, asitli içecekler ve şekerli kompostolar tüketmeyin

✓ Kremalı besinler, çekirdek, mayonez ve kızartma yemeyin

✓ Çay ve kahve gibi kafeini yüksek içecekleri tüketmemeye çalışın

✓ Fazla olmamak kaydıyla yeşil çay, rezene çayı, mate çayı, papatya çayı tüketin

✓ Meyve ve sebze tüketimini arttırın

✓ Her gün en az 2-2,5 litre su tüketin

✓ Haftada 2 kez ızgara veya fırında balık tüketmeye çalışın

✓ Peynir, süt, yoğurt, kefir grubunu bu dönemde az yağlı tercih etmeye çalışın

✓ Aşırı tuzlu besinlerden, turşu, salamura ve tuzlu kuruyemişlerden uzak durun.

✓ Açlık hissettiğiniz an veya canınız atıştırmalık istiyorsa salatalık, havuz gibi çiğ sebzelere yüklenin

✓ Uyku saatleriniz düzenli olsun

✓ Alkol ve sigaradan uzak durmaya çalışın.

Dyt. Hazel DOĞAN

06 Ağustos 2015


Bu yazı Lokman Hekim Hastaneler Grubu tarafından yazıldı ve 694 kere izlendi.


Yorumlar

Yükleniyor...