Yaşamın Doğal Parçası MenapozLokman Hekim Hastaneler Grubu Oluşturuldu: 2016-12-19 07:23:30
Görüntü Sayısı: 1276

Yaşamın Doğal Parçası Menapoz

Son zamanlarda sıcak basmaları, terlemeler, uyku problemleri yaşıyor; çok dikkat ettiğiniz halde daha hızlı kilo alıyorsanız ve adet kanamalarınız da kesilmeye başladıysa sizin için yeni bir süreç başlamış olabilir.

Yaşamın Doğal Parçası Menapoz

Ülkemizde ortalama 40-45 yaşlından sonra görülen ve kadın hayatının önemli dönemlerinden biri olan menopozu rahat ve sağlıklı geçirmek için alınabilecek önlemler var. Menopozun kadın için son değil, yeni bir başlangıç olduğunu unutmayın ve bu dönemi rahat geçirmek için beslenmenize dikkat edin.

NE YAPMALISINIZ?

- Güne su içerek başlayın. Su içmek dolaşım hızınızı artırır. Günde 8- 10 bardak su içiyorsanız kilo almanız, eskiye göre daha zor olacaktır. Yaş ilerlemesi nedeniyle susama hissinde bir azalma olacaktır bu nedenle susamasanız bile su için.

- Posanın kalp hastalıkları ve kansere yakalanma riskini azalttığı bilinmektedir. Bu nedenle posalı beslenmeye çalışın. Gün içinde 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmek, haftada 2- 3 kez kurubaklagil tüketmek günlük posa ihtiyacınızın önemli bir kısmını karşılar. Ayrıca buğday kepeği, mısır kepeği, tam buğday unundan yapılmış ekmeklerdeki tahıllar ve sebzelerdeki ‘ suda çözünmeyen posa ’ kabızlığı önler, bağırsak faaliyetlerinin düzenlenmesini sağlar.

- Günde 2 fincan yeşil çay için. Yeşil çay kan yağlarını azaltır ve metabolizmayı çalıştır. İçine 1 çubuk tarçın ve sindirim sorunlarını azaltmak için rezene katarsanız, kendinize metabolizma hızlandırıcı bir içecek hazırlamış olursunuz.

- Fiziksel aktivitenizi artırın. Bu, hem kilo almanızı önleyecek hem de kemik erimesine engel olacaktır

.- Tuz tüketimini azaltın, günlük tuz tüketiminizin 5 gramı geçmemesi önerilmektedir. Aşırı tuz tüketimi; hipertansiyon, kalp-damar hastalıkları ve idrarda kalsiyum atımında artış sonucunda osteoporoza neden olabilmektedir.

- Süt, yoğurt, peynir ve koyu yeşil yapraklı sebzeler iyi bir kalsiyum kaynağıdır. Kalsiyum ve D vitamini sizi kemik erimesine karşı koruyacak ve kilo vermenizi kolaylaştıracaktır. D vitamini eksikliğini önlemek için gün ışığında yürüyüş yapın.

- Bel çevresindeki yağlanma, çok hızlı yemek yediğiniz için olabilir. Yemek yemeye zaman ayırın ve yavaş yavaş yiyin.

- Ekmeği hafife almayın. Her öğün yediğiniz 1-2 dilim tam tahıllı ekmek, B grubu vitaminleri karşılamanızı sağlar, kas kaybını önler. .

- Kesilen adet kanamaları ile demir eksikliği olması ihtimali azalacaktır. Bu nedenle kırmızı eti haftada 1 defa yemeniz gereklidir. Ayrıca daha sık balık yemeye özen gösterin.

- Ölçüyü kaçırmadan her gün bir miktar ceviz, fındık ve badem yiyin.

- Uykusuzluk, gece yemek yemenize ve kilo almanıza neden olabilir. Uykudan önce bir fincan melisa çayı içmeniz daha kolay uyumanızı sağlayabilir.


Bu yazı Lokman Hekim Hastaneler Grubu tarafından yazıldı ve 1276 kere izlendi.


Yorumlar

Yükleniyor...


İlgili Makaleler