Rahat Bir Uyku İçin 10 TavsiyeLokman Hekim Hastaneler Grubu Oluşturuldu: 2016-12-16 07:54:02
Görüntü Sayısı: 1968

Rahat Bir Uyku İçin 10 Tavsiye

Uykunun sağlıklı bir yaşamın ön koşulu olduğunu kabul edin. Herkes kötü bir uykunun odaklanma sorunu, hafıza sorunları ve kötü ruh halinin sebebi olduğunu biliyor. Son dönemde yapılan araştırmalar ise uykusuzluğun kalp hastalığı, inme, depresyon ve daha pek çok ciddi rahatsızlığın tetikleyicisi olduğunu ortaya çıkardı.

Rahat Bir Uyku İçin 10 Tavsiye

Uyuyamıyorsanız yatakta durmayın.

Aklınız günün sorunlarıyla boğuşmaya devam ediyor ve bir türlü uykuya dalamıyorsanız sakın yatmaya devam etmeyin. Kalkın ve müzik dinlemek, kitap okumak gibi sizi rahatlatan şeylerle ilgilenin.

Bir rutininiz olsun.

Hafta sonları yatağa geç gitmek uykuya daha hızlı dalmak için iyi bir yol gibi görünebilir. Ancak uzmanlar belli bir ritmi korumanın daha iyi olduğunu söylüyorlar.

Egzersize evet ama yatmadan hemen önce değil!

Egzersiz önemlidir, ama doğru zamanda yapmak koşuluyla. Sabah egzersizleri enerjinizi arttırırken, ikindi veya akşam saatlerinde yapılan egzersizler uykuya yardımcı olmaktadır. Ama yatmadan son 4saat içinde yapılan egzersiz sizi uyarıp vevücut sıcaklığını artırabilir.

Yatak odanızı uyku için hazırlayın!

Çok fazlı ışık ve gürültü uykunuzu kaçırabilir. Bu yüzden odanızda uygun koşulları hazırlamak önemlidir. Ayrıca sağlıklı bir yatak seçimi de uykuya geçiş sürecinizi hızlandıracaktır.

Şekerlemeleri terk edin!

Gün içinde yaptığınız şekerlemeler gece uykularına engeldir ayrıca gün içindeki uyku hali başlı başına bir sorunun işareti de olabilir. Eğer illa şekerleme yapacaksanız –ki bazı araştırmalar bunun sağlıklı düşünmeye, öğrenme sürecine ve performansa katkısı olduğunu göstermektedir- bunu akşamüstüne bırakmayın.

Yatmadan önce kahve ve alkol tüketiminden uzak durun!Kahve, çay, meşrubat ve çikolata içinde bulunan kafein bir uyarıcı olduğu için akşamları mümkün olduğunca tüketilmemelidir. Bilinenin aksine alkolün yatıştırıcı etkisi uykunun ileri safhalarındaki olumsuz etkilerinden dolayı kişilerin ertesi gün daha yorgun hissetmelerine yol açmaktadır.

Elektronik cihazları yatak odanızdan uzak tutun!

TV'ler, akıllı telefonlar, tablet bilgisayar ve diğeraraçlaruykuiçin değil, eğlenceiçin tasarlanmıştır. Sevdiğiniz televizyon programıya daiş e-iletilerinizyarına kadar bekleyebilir. Yatak odanızı bu tip faaliyetlerden arındırarak sadece uyku için kullanın.

Sürekli saate bakmaktan vazgeçin!

Geceleri uyanıp uyanıp saati kontrol ediyorsanız bir süre sonra bu sizde alışkanlık haline gelecek ve vücudunuz belirli aralıkla uyanmaya programlanacaktır. Eğer sabah belli bir saatte kalkmanız gerekiyorsa alarm kurun ama saatinizi başucunuzda bulundurmayın. Zamanla bir ses ve uyku rutini ayarlarsanız alarm çaldığı anda uyandığınızı fark edeceksiniz.

Doktorunuza Danışın!

Neredeyse herkes zaman zaman kötü bir gece geçirebilir ama uzun süredir uykusuzluk çekiyorsanız muhakkak doktorunuza danışın. Uyku problemlerinin zamanla bütün sağlığınızı etkileyecek sorunları tetikleyebileceğini unutmayın.


Bu yazı Lokman Hekim Hastaneler Grubu tarafından yazıldı ve 1968 kere izlendi.


Yorumlar

Yükleniyor...


İlgili Makaleler