Sınava Hazırlananlar İçin ÖnerilerLokman Hekim Hastaneler Grubu Oluşturuldu: 2016-12-15 07:50:43
Görüntü Sayısı: 1223

Sınava Hazırlananlar İçin Öneriler

Hayatımızın her alanı başlı başına bir sınav aslında. Ama bazı dönüm noktalarında zihnimiz bir 'canavar'la karşılaşacağımıza ve büyük ihtimalle bizi yutacağına bizi inandırıyor. İşte bu noktada sınav kaygısı ortaya çıkıyor. Sadece yakındaki sınavınız için değil, yaşam boyu performansla ilgili kaygılarınızla başa çıkabilmek için aşağıdaki önerilere uymaya çalışınız. Zorlandığınız noktada bir uzmandan geç kalmadan yardım alabilirsiniz.

Sınava Hazırlananlar İçin Öneriler

Sınav kaygınız var mı?

Şu belirtilere bir göz atın. Eğer sınav performansını etkileyecek düzeyde bu belirtileri yaşıyorsanız, cevabınız evet olacaktır.
Kalp atışında artma, hızlı nefes alıp verme, mide ağrısı, göğüste sıkışma, terleme, kas ağrıları, boşaltım sisteminde değişiklikler (ishal, kabızlık gibi), kaçma isteği, dersi bırakma, mutsuzluk, ağlama, kaygı ve korku hali, uykuda ve iştahta bozulmalar, sınav sırasında yapılabilecek soruların yapılamaması, başaramayacağına dair yoğun inanç...

Neler yapabilirsiniz?

1. Sınavdan önce

Hayaliniz nedir?

Evet, hayat çok kötü, kimse sizi anlamıyor, ekonomik sıkıntı çekiyorsunuz, dersler çok zor, okul iyi değil...bu sıkıntılar her yerde sizi bulabilecek sorunlar. Ama şu anda bunları çözeceğiniz ve bunlara odaklanacağınız uygun zamanda değilsiniz! Sınav öncesindeki tek sorumluluğunuz sınava hazırlanmaktır. Sadece buna uygun davranışları artırıp, diğer sorunları sınav sonrasında çözmek üzere rafa kaldırmaya çalışınız. Hedefinizi ve hayalinizi belirleyip, detayları düşünmeyi bile sonraya bırakınız.

Panik yapmayın! Başaramayacağınızı düşünmenizin, kötü senaryolar kurmanızın ve kendinizi değersiz hissetmenizin hiçbir yararı şu dönemde olmayacak. Bu düşüncelere ayıracağınız zamanı keyifli bir müzik dinlemeye, pozitif kişilerle görüşmeye ve derslere ayırabilirsiniz. Tüm bu düşünceleri sonraya erteleyin, o zaman çömek için bol zamanınız olacaktır.Kendinize güvenin! Olumlu düşüncenin hiçbir zararı olmayacağı, aksine birçok fizyolojik ve psikolojik sorunu

çözebileceği biliniyor. Kendinizi tam da sınav öncesi 'kötü, başarısız, değersiz, umutsuz' görmek yerine, 'geleceği göremeyen bu yüzden geleceğe yorum yapmayan ve şimdiye emek veren' biri olarak görmeye çalışabilirsiniz. Denemenin zararı olmaz, sınav öncesi 'yapabilirim, çalıştım' demeyi deneyin.

Çalışma ve sınav sistemini biliyor musunuz?

Not alarak mı, görsel materyallerle mi, derste dinleyerek mi, tekrarlarla mı, sessiz ortamda mı, aydınlıkta mı daha iyi çalıştığını tespit etmeniz iyi bir başlangıç olabilir. Sınav sırasında hangi işaretlemeleri kullanacaksınız? Tekrar bakılacak sorulara yuvarlak, bilmediklerine çarpı olabilir mi? Dikkatin dağılırsa nasıl mola vereceksin? Biraz nefes almak, bir iki yudum su içmek ve sırt kaslarını gevşetmek yöntemlerini deneyebilirsiniz.

2. Sınavdan bir gün önce

Sınav için gerekli her şeyi hazırlayın. Ne giyeceksiniz, hangi yoldan nasıl gideceksiniz, kimliğiniz, telefonu nereye bırakacaksınız...
Bu günü rahat geçirmeye çalışın. Dinlenme faaliyetlerinin, normal yemek ve uyku düzeninin yürütülmesi önemlidir. Yorucu olacak spor, temizlik, eğlence gibi etkinliklerin ertelenmesi uygun olabilir. Özellikle keyifli insanlarla bir arada olun ve uyku ve iştah alışkanlıklarınızı değiştirmeyin.
Gerekiyorsa gevşeme tekniklerini ve olumlu cümleleri kullanın.

Sınav günü

Kalkınca gülümseyin. Gülümsemek için çok az enerji harcarsınız ama sınavınıza etkisi büyük olur. Artık sınava girip, elinizden gelen çabayı vermek dışında yapacak bir şey yok. Sınav süresince soru çözmek dışında hiçbir sorumluluğunuz da yok, başka her tür konuyu sınavın bittiği dakikaya erteleyiniz. Kaygı tepkilerinizi evden çıkmadan kontrol edin, kendinize 5-10 dakika vererek bunlarla başaçıkmaya çalışın. Bu arada biraz kaygı yararlıdır, kendinize heyecan için izin de verin.

Rahat giyinin ve malzemelerinizi kontrol edin. Hava durumunu gözealarak hazırladığınız kıyafetler rahat olmalıdır. Gerekli eşyalarınızı yanınıza alın.

Sağlıklı ve dengeli bir kahvaltı yapın. Ağır yemekten kaçının. Günlük kahvaltılarınız gibi, enerji veren ve dengeli bir kahvaltı yeterli olacaktır. Sadece o gün yemek için özel bir şey almayın, yeni besinler bazen beklenmedik sonuçlara yol açabilir.

Başarılar..


Bu yazı Lokman Hekim Hastaneler Grubu tarafından yazıldı ve 1223 kere izlendi.


Yorumlar

Yükleniyor...


İlgili Makaleler