Kış Kiloları Neden Gelir, Nasıl gider?

Diyabete Karşı Check-Up Zamanı! | Diyabet Check-Up Paketi | Lokman Hekim Sağlık Grubu

Kış Kiloları Neden Gelir, Nasıl gider?

Kış ayları hareketsiz kalınan, üşümemek için tatlı tüketilen, daha az su yada sıvı tüketilen dolayısı ile kabızlığın arttığı aylardır, kısacası zayıflama ya da sağlıklı beslenme motivasyonu düşer. Pandemi sürecinin de en acımasız şekliyle yaşandığı son yıllarda iyice eve kapanmanın ve hareketsizliğin etkisiyle kilo artışı çok yaygın hale geldi. Alınan kış kiloları beraberinde can sıkıntısı ve çevre baskısı da getirmektedir.

Çoğu insan eski fotoğraflarına bakıp yeniden fit olmanın hayalini kuruyor şu günlerde... Bakış açımız daima "Zararın neresinden dönersen kardır" şeklinde olmalıdır. Zaman kaybetmeden diyet veya sağlıklı beslenmeye başlayın ki önümüzdeki aylarda harcadığınız emeğin, sefasını yazın sürebilin. Kış kilolarından kurtulmak için şok diyetler ağır detoxlar ile metabolizmanızı yormayın, her diyet herkese uygun değildir, faydadan çok zarar da verebilir. Ayrıca kısa sürede aceleyle verilmiş kilolar kapıdan çıkıp bacadan geri döner. Sistemli, düzenli ve tüm yaşantınıza entegre edeceğiniz sağlıklı beslenme önerileri ile hızla zayıflamanız mümkün.

Spor ve Kilo Verme 

Verilen kiloların kalıcı olması için bu kilo kaybının yağdan gitmesi önemlidir. Eğer kilo kaybı kas ve su olarak gidiyor ise maalesef bu kilolar kolaylıkla geri gelebilir. Yağdan kilo vermeyi garanti altına almanın en basit ve en garanti yolu spor yada egzersiz yapmaktır.

Spor Yaparken Vücudumuz

  •  1'inci sırada karbonhidratları kullanır. Karbonhidrat deposu 20 dakika kadar enerji sağlar ve tükenir.
  •  2'inci sırada yağlar kullanılır yani diğer bir değişle tempolu olarak yaptığınız bir yürüyüşte bile ilk 20 dakika karbonhidrat deposu kullanılır sonrasında vücut enerji sağlamak için yağ yakmak zorundadır. Süre uzadıkça yakılan yağ miktarı artarak devam eder.
  • 3'üncü ve en son sırada vücut kas kullanır.

Hangi Egzersizler Yapılmalıdır?

Step, aerobik- kardiyo- yürüyüş- koşu gibi egzersizler vücuttan yağ kaybı sağlar. Fitness gibi ağırlık çalışarak yapılan egzersizler vücuda kas dokusu sağlar. Unutulmamalıdır ki kas dokusu yüksek bir vücudun bazal metabolizması da hızlıdır. Vücudumuz istirahat sırasında bile bazal bir metabolizma hızına sahiptir.

Kas kitlesi yüksek olan bireylerde bazal metabolizma hızı yüksektir. Her 1 kilo depo yağ kütlesi 2 kcal enerji yakarken her 1 kilo kas kütlesi 6 kcal'lik enerji yakar. Yüksek kas miktarı tüm vücutta bazal metabolizma hızını artırarak aktif yağ yakımı sağlamaktadır. Kas geliştirmeye yönelik egzersizler zayıflamanıza yardımcı olur. Kardiyo, step aerobik hareketleri yapmak,kas kitlesi oluşumuna katkı sağlamaz ancak bu egzersizlerden sonra metabolizma hızı oldukça artmaktadır. Yürüyüş yapıyorsanız belirli aralıklarla kısa süreli yüksek tempoda koşup sonra tekrar yürümeye devam edebilirsiniz.

Beslenme ve Diyet Programları

Hastanelerimizde diyetisyenlerimizle size özel olarak hazırlanan beslenme ve diyet programları ile ilgili detaylı bilgi almak için Sağlıkla Zayıflıyorum sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.